REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO EK CONCEPT
1. Postanowienia ogólne
2. Definicje
3. Rodzaj i zakres usług elektronicznych
4. Warunki świadczenia i zawierania umów o świadczenie usług elektronicznych
5. Warunki zawierania umów sprzedaży
6. Sposoby płatności
7. Koszt, termin i sposoby dostawy
8. Warunki rozwiązania umów o świadczenie usług elektronicznych
9. Tryb postępowania reklamacyjnego
10. Prawo odstąpienia od umowy
11. Wyłączenie w zakresie prawa odstąpienia od umowy
12. Postanowienia dotyczące przedsiębiorców (B2B)
13. Dane osobowe
14. Postanowienia końcowe
1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Sklep internetowy działający pod adresem www.ekconcept.pl prowadzony jest przez
Ewę Korwin-Winogrodzką, wykonującą działalność gospodarczą pod firmą Lumos Ewa Korwin-Winogrodzka wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki;
Adres miejsca wykonywania działalności oraz adres do doręczeń:
ul. Żołnierska 6, 80-156 Gdańsk, NIP: 5832975039, REGON: 366806550, adres poczty elektronicznej (e-mail): kontakt@ekconcept.pl, tel. 516 919 571.
- Sklep www.ekconcept.pl działa na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
- Regulamin określa przede wszystkim rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną przez Sklep www.ekconcept.pl, zasady świadczenia tych usług, warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną oraz Umów Sprzedaży Produktu, a także tryb postępowania reklamacyjnego.
- Każdy Usługobiorca korzystający z Usług Elektronicznych Sklepu www.ekconcept.pl, zobowiązany jest do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu.
- Warunkiem złożenia Zamówienia w Sklepie przez Klienta jest zapoznanie się z Regulaminem i akceptacja jego postanowień w czasie składania Zamówienia.
- Sklep www.ekconcept.pl prowadzi sprzedaż detaliczną Produktów, za pośrednictwem sieci Internet na terenie Polski oraz w innych krajach Unii Europejskiej.
- Produkty oferowane w Sklepie są nowe, wolne od wad prawnych i zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie właściwe przepisy prawa polskiego, a w szczególności:
- Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.),
- Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz. U. 2014 poz. 827),
- Ustawy Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. nr 16, poz. 93 ze zm.) oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
2. DEFINICJE
- DZIEŃ ROBOCZY – jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
- FORMULARZ REJESTRACJI – formularz dostępny na stronie internetowej www.ekconcept.pl umożliwiający utworzenie Konta.
- FORMULARZ ZAMÓWIENIA – formularz dostępny na stronie internetowej www.ekconcept.pl umożliwiający złożenie Zamówienia.
- KONSUMENT – osoba fizyczna, która dokonuje z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- KLIENT – Usługobiorca, który zamierza zawrzeć lub zawarł Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.
- KONTO – oznaczony indywidualną nazwą (loginem) oraz hasłem, zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Usługodawcy (w Sklepie), w którym gromadzone są dane Usługobiorcy w tym informacje o złożonych Zamówieniach. Konto użytkownika pozwala Klientowi m.in. na sprawdzanie statusu zamówienia, przeglądanie historii zamówień, a także samodzielną edycję swoich danych w Koncie.
- REGULAMIN - niniejszy regulamin Sklepu.
- SKLEP - Sklep internetowy Usługodawcy działający pod adresem www.ekconcept.pl
- SPRZEDAWCA, USŁUGODAWCA – Ewa Korwin-Winogrodzka, wykonująca działalność gospodarczą pod firmą Lumos Ewa Korwin-Winogrodzka, wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, adres miejsca wykonywania działalności oraz adres do doręczeń: ul. Żołnierska 6, 80-156 Gdańsk, NIP: 5832975039, REGON: 366806550, adres poczty elektronicznej (e-mail): kontakt@ekconcept.pl, tel. 516 919 571.
- PRODUKT – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma, będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- UMOWA SPRZEDAŻY – Umowa Sprzedaży Produktu zawarta między Klientem, a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu.
- USŁUGOBIORCA – osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną korzystająca z Usługi Elektronicznej.
- USŁUGA ELEKTRONICZNA – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Sklepu.
- ZAMÓWIENIE - oświadczenie woli Klienta stanowiące ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.
- NEWSLETTER – Usługa Elektroniczna pozwalająca Usługobiorcy na subskrybowanie i otrzymywanie na podany przez Usługobiorcę adres e-mail bezpłatnych informacji pochodzących od Usługodawcy, dotyczących Produktów dostępnych w Sklepie.
3. RODZAJ I ZAKRES USŁUG ELEKTRONICZNYCH
- Usługodawca umożliwia za pośrednictwem Sklepu lub w związku ze Sklepem na korzystanie z Usług Elektronicznych takich jak:
- zawieranie Umów Sprzedaży Produktu,
- prowadzenie Konta w Sklepie,
- korzystanie z Newslettera.
- Świadczenie Usług Elektronicznych na rzecz Usługobiorców w Sklepie odbywa się na warunkach określonych w Regulaminie.
- Usługodawca ma prawo do zamieszczania na stronie internetowej Sklepu treści reklamowych. Treści te, stanowią integralną część Sklepu i prezentowanych w nim materiałów.
4. WARUNKI ŚWIADCZENIIA I ZAWIERANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH
- Świadczenie Usług Elektronicznych określonych w rozdziale 3pkt. 1 Regulaminu przez Usługodawcę jest nieodpłatne.
- Okres na jaki umowa zostaje zawarta:
- umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na prowadzeniu Konta w Sklepie zawierana jest na czas nieoznaczony.
- umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na umożliwieniu złożenia Zamówienia w Sklepie zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą złożenia Zamówienia albo zaprzestania jego składania przez Usługobiorcę.
- umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na korzystaniu z Newslettera zawierana jest na czas nieoznaczony.
- Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca:
- Urządzenie z dostępem do Internetu,
- aktywne konto e-mail,
- przeglądarka internetowa,
- włączenie w przeglądarce internetowej Cookies oraz Javascript.
- Usługobiorca zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych i praw własności intelektualnej osób trzecich.
- Usługobiorca zobowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym.
- Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
5. WARUNKI ZAWIERANIA UMÓW SPRZEDAŻY
- Informacje znajdujące się na stronach internetowych Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu ustawy Kodeks cywilny. Klient składając Zamówienie, składa ofertę kupna określonego Produktu na warunkach podanych w treści Zamówienia.
- Cena Produktu uwidoczniona na stronie internetowej Sklepu podana jest w złotych polskich (PLN) i zawiera wszystkie składniki, w tym podatek VAT, cła oraz wszelkie inne składniki. Cena nie zawiera kosztów dostawy.
- W celu złożenia Zamówienia, Klient nie ma obowiązku rejestracji Konta w Sklepie.
- Zamówienia można składać:
- poprzez witrynę internetową za pomocą Formularza Zamówień (Sklep www.ekconcept.pl) – 24 godziny na dobę przez cały rok,
- za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@ekconcept.pl,
telefonicznie pod numerem: +48 516 919 571.
- Realizacja przyjętych Zamówień następuje w Dni robocze w godzinach pracy Sklepu tj. od 9:00 do 17:00. Zamówienia złożone w Dni Robocze po godz. 17:00, w soboty, niedziele oraz święta, będą rozpatrywane następnego Dnia Roboczego.
- Zawarcie Umowy Sprzedaży.
- Do zawarcia Umowy Sprzedaży, niezbędne jest wcześniejsze złożenie przez Klienta zamówienia udostępnionymi przez Sprzedawcę sposobami.
- Sprzedawca ustosunkuje się do Zamówienia i niezwłocznie wyśle Klientowi potwierdzenie jego przyjęcia, zawierające: potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia, pouczenie o prawie do odstąpienia od umowy, niniejszy Regulamin.
- Z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail o rozpoczęciu realizacji Zamówienia przez Sprzedawcę następuje zawarcie Umowy sprzedaży, co powoduje związanie Klienta jego Zamówieniem.
- Każda Umowa Sprzedaży będzie potwierdzana dowodem zakupu.
6. SPOSOBY PŁATNOŚCI
- Sprzedawca udostępnia następujące sposoby płatności:
- płatność przelewem tradycyjnym na rachunek bankowy Sprzedawcy,
- płatność w momencie dostarczenia towaru do Klienta, tj.za tzw. pobraniem,
- płatność za pośrednictwem elektronicznych serwisów płatności (Przelewy24 - w tym płatność kartami kredytowymi Visa oraz Mastercard, PayPal).
- W przypadku płatności przelewem, wpłaty należy dokonać na rachunek bankowy numer:
ING BSK 32 1050 1764 1000 0091 1707 2935. W tytule przelewu najlepiej podać numer zamówienia.
- W przypadku płatności przy odbiorze przesyłka wysyłana jest po weryfikacji poprawności danych adresowych.
- W przypadku płatności za pośrednictwem elektronicznych serwisów płatności Klient dokonuje zapłaty przed rozpoczęciem realizacji zamówienia. Elektroniczne serwisy płatności umożliwiają dokonanie bezpiecznej płatności za pomocą karty kredytowej lub szybkiego przelewu z wybranych polskich banków. Produkt zostanie wysłany dopiero po jego opłaceniu.
- Klient zobowiązany jest do dokonania zapłaty ceny z tytułu Umowy Sprzedaży w terminie 7 Dni Roboczych od dnia jej zawarcia, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej.
7. KOSZT, TERMIN I SPOSOBY DOSTAWY
- Koszty dostawy Produktu są ustalane w trakcie procesu składania Zamówienia i są uzależnione od kwoty zamówienia, wyboru sposobu płatności oraz sposobu dostawy zakupionego Produktu.
- Zakupione w Sklepie Produkty są wysyłane za pośrednictwem firm kurierskich (DPD lub DHL).
- Na termin dostawy Produktu składa się czas kompletowania Produktu oraz czas dostawy Produktu przez przewoźnika:
- Czas kompletowania Produktu wynosi od 1 do 28 Dni Roboczych.
- W szczególnych przypadkach (np. tymczasowa niedostępność produktu u producenta) czas ten może ulec zmianie, o czym klient zostanie niezwłocznie powiadomiony - wówczas klient może odstąpić od dalszej realizacji zamówienia.
- W wyjątkowych sytuacjach może zdarzyć się, że zamówiony towar jest niedostępny u producenta - wówczas klient zostanie o tym niezwłocznie poinformowany. Klient może wówczas zamienić zamówiony towar na inny bądź zrezygnować z realizacji zamówienia, a ewentualna zapłata za towar zostanie niezwłocznie zwrócona.
- Dostawa Produktu przez przewoźnika następuje w terminie od 1 do 2 Dni Roboczych (dostawa następuje wyłącznie w Dni Robocze).
8. WARUNKI ROZWIĄZYWANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
1. Wypowiedzenie umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej:
- Wypowiedzeniu może ulec umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej o charakterze ciągłym i bezterminowym (np. prowadzenie Konta).
- Usługobiorca może wypowiedzieć umowę ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie stosownego oświadczenia za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@ekconcept.pl
- Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej o charakterze ciągłym i bezterminowym poprzez przesłanie stosownego oświadczenia za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail Klienta w przypadku, gdy Usługobiorca narusza Regulamin, w szczególności, gdy dostarcza treści o charakterze bezprawnym po bezskutecznym wcześniejszym wezwaniu do zaprzestania naruszeń z wyznaczeniem odpowiedniego terminu. Umowa w takim wypadku wygasa po upływie 7 dni od dnia złożenia oświadczenia woli o jej wypowiedzeniu (okres wypowiedzenia).
- Wypowiedzenie prowadzi do ustania stosunku prawnego ze skutkiem na przyszłość.
- Usługodawca i Usługobiorca mogą rozwiązać umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej w każdym czasie w drodze porozumienia stron.
9. TRYB POSTĘPOWANIA REKLAMACYJNEGO
- Reklamacje z tytułu rękojmi:
- Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta będącego Konsumentem, z tytułu rękojmi obejmującej wady fizyczne i prawne, są określone w ustawie Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r.
- Sprzedawca jest zobowiązany do dostarczenia Produktu bez wad.
- Zawiadomienia o wadach dotyczących Produktu oraz zgłoszenie odpowiedniego żądania można dokonać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@ekconcept.pl lub pisemnie na adres: ul. Żołnierska 6, 80-156 Gdańsk.
- Sprzedawca zaleca aby w wyżej określonej wiadomości e-mail podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę.
- Gdy jest to niezbędne dla oceny wad fizycznych Produktu, należy go dostarczyć na adres: ul. Żołnierska 6, 80-156 Gdańsk.
- W przypadku wystąpienia wady towaru Klient, z zastrzeżeniem kolejnego punktu w stosunku do Klienta nie będącego Konsumentem, może, na zasadach oraz w terminach określonych przez Kodeks cywilny:
a) złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny,
b) przy wadzie istotnej - złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy,
c) żądać wymiany rzeczy na wolną od wad,
d) żądać usunięcia wady.
- Klient nie będący Konsumentem korzystający z rękojmi nie może skorzystać z odstąpienia od umowy, o którym mowa w literze b w poprzednim punkcie.
- Ponadto w stosunku do Klienta nie będącego Konsumentem Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi wyłącznie jeśli wada towaru zostanie stwierdzona przed upływem roku od wydania mu rzeczy.
- Sprzedawca ustosunkuje się do żądania Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni. Odpowiedź w sprawie reklamacji jest wysyłana na podany przez Klienta adres e-mail lub w inny podany przez Klienta sposób.
- W przypadku reklamacji złożonej przez Klienta będącego Konsumentem – nierozpatrzenie reklamacji, za wyjątkiem reklamacji, w której Konsument odstąpił od umowy, w terminie 14 dni jest jednoznaczne z jej uwzględnieniem.
- W związku z reklamacją Klienta będącego Konsumentem Sprzedawca pokrywa koszty odbioru, dostawy i wymiany Produktu na wolny od wad.
- Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych przez Usługodawcę:
- Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych za pośrednictwem Sklepu Usługobiorca może składać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres:
- W powyższej wiadomości e-mail, należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę.
- Rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni.
- Odpowiedź Usługodawcy w sprawie reklamacji jest wysyłana na adres e-mail Usługobiorcy podany w zgłoszeniu reklamacyjnym lub w inny podany przez Usługobiorcę sposób.
- Konsument ma możliwość skorzystania m.in. z:
a) co do zasady bezpłatnej mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy zwrócić się z wnioskiem o mediację. Lista Inspektoratów dostępna jest tutaj: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595
b) co do zasady bezpłatnej pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Lista sądów dostępna jest pod adresem: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596
c) Internetowej platformy ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
10. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Konsument ma prawo odstąpić od umowy sprzedaży towaru, z zastrzeżeniem rozdziału 12 Regulaminu, w terminie 30 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 30 dni od dnia:
- w którym Konsument wszedł w posiadanie towaru lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta weszła w posiadanie tego towaru,
- w którym Konsument wszedł w posiadanie ostatniej z rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy, w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności wielu rzeczy, które dostarczane są osobno.
- Aby Konsument mógł skorzystać z prawa odstąpienia od umowy musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy sprzedaży w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub informacja przekazana pocztą elektroniczną na adres kontakt@ekconcept.pl).
- Konsument może skorzystać również ze wzoru formularza odstąpienia od umowy umieszczonego na końcu Regulaminu sprzedaży, jednak nie jest to obowiązkowe.
- Aby zachować termin do odstąpienia od umowy wystarczy, że Konsument wyśle informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
- W przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży Sprzedawca zwraca Konsumentowi wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji Konsumenta o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy sprzedaży.
- Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument zgodzi się na inne rozwiązanie, w każdym przypadku Konsument nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania towaru lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Sprzedawca prosi o zwracanie towaru na adres: ul. Żołnierska 6, 80-156 Gdańsk, niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym Konsument poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy sprzedaży. Termin jest zachowany, jeżeli Konsument odeśle towar przed upływem terminu 14 dni.
- Koszt zwrotu towaru pokrywa konsument.
- Konsument odpowiada za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.
11. WYŁĄCZENIE W ZAKRESIE PRAWA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość, o którym mowa w rozdziale 11, nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów:
- w których przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
- w których przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
- w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
12. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW (B2B)
- W niniejszym rozdziale zawarto postanowienia dotyczące wyłącznie Klientów niebędących Konsumentami.
- Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawartej z Klientem niebędącym Konsumentem w terminie 14 Dni Roboczych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Klienta niebędącego Konsumentem żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.
- Sprzedawca może dopuścić możliwość odstąpienia od umowy sprzedaży przez Klienta niebędącego Konsumentem co wymaga indywidualnych ustaleń Stron.
- W stosunku do Klienta nie będącego Konsumentem wszelka odpowiedzialność Sprzedawcy (w tym za poniesione szkody), za wyjątkiem odpowiedzialności z tytułu rękojmi z zachowaniem zasad określonych w Regulaminie, mająca związek z Regulaminem jest wyłączona.
- Sprzedawca ma prawo ograniczyć w stosunku do Klientów niebędących Konsumentami udostępnione przez niego sposoby płatności, w tym także wymagać dokonania przedpłaty części bądź całości ceny sprzedaży bez względu na wybrany przez Klienta sposób płatności oraz fakt zawarcia Umowy Sprzedaży.
- Korzyści i ciężary związane z Produktem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu przechodzą na Klienta niebędącego Konsumentem z chwilą wydania przez Sprzedawcę Produktu przewoźnikowi. Sprzedawca w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Produktu powstałe od momentu przyjęcia Produktu do przewozu aż do wydania go Klientowi, jak również za opóźnienie w przewozie przesyłki.
- W przypadku wysłania Produktu do Klienta za pośrednictwem przewoźnika Klient nie będący Konsumentem jest zobowiązany zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Produktu, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.
- Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie Usługobiorcy niebędącemu Konsumentem oświadczenia o wypowiedzeniu.
13. DANE OSOBOWE
- Administratorem danych osobowych przekazanych przez Klienta podczas korzystania ze Sklepu jest Sprzedawca.
- Dane osobowe Klienta przetwarzane są głównie na podstawie umowy i w celu jej realizacji, na zasadach określonych zgodnie z zasadami określonymi w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (EU) o ochronie danych (RODO). Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych przez Sprzedawcę zawiera polityka prywatności zamieszczona w Sklepie.
14. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Umowy zawierane poprzez Sklep zawierane są zgodnie z prawem polskim.
- Umowa sprzedaży zawierana w oparciu o niniejszy regulamin dotyczy konkretnego i jednorazowego zamówienia - jest zawierana w celu i na czas jego realizacji. Każde zamówienie wymaga osobnej akceptacji Regulaminu.
- W przypadku niezgodności jakiejkolwiek części Regulaminu z obowiązującym prawem, w miejsce zakwestionowanego przepisu Regulaminu zastosowanie mają właściwe przepisy prawa polskiego.
- Sprzedawca będzie dążył do tego aby wszelkie spory wynikłe z Umów Sprzedaży między Sprzedawcą, a Klientem były rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze negocjacji, z intencją polubownego zakończenia sporu. Jeśli jednak nie byłoby to możliwe, lub też byłoby niesatysfakcjonujące dla którejkolwiek ze stron, spory będą rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny, zgodnie z pkt. 4 niniejszego rozdziału.
- Sądowe rozstrzyganie sporów:
- Ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą/Sprzedawcą, a Usługobiorcą (Klientem) będącym jednocześnie Konsumentem zostają poddane sądom właściwym zgodnie z przepisami kodeksu postępowania cywilnego z dnia 17 listopada 1964 r.
- Ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą/Sprzedawcą, a Usługobiorcą (Klientem) niebędącym jednocześnie Konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Usługodawcy/Sprzedawcy.
- Niezależnie od uprawnień, o których mowa w rozdziale 11 Regulaminu każda ze Stron umowy ma prawo do odstąpienia od umowy w przypadku zwłoki drugiej strony w wykonaniu zobowiązania w terminie określonym w umowie sprzedaży bez konieczności wyznaczania dodatkowego terminu. Niniejsze postanowienie nie uchybia uprawnieniniom Konsumenta wynikającym z przepisów prawa.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego regulaminu tylko z ważnych przyczyn. Jako ważną przyczynę rozumie się konieczność zmiany regulaminu spowodowaną:
- dostosowaniem Sklepu do przepisów prawa mających wpływ na usługi świadczone za pośrednictwem Sklepu;
- poprawą bezpieczeństwa świadczonych usług;
- zmianą funkcjonalności usług;
- zwiększeniem konkurencyjności Sklepu.
- Zmiana regulaminu, o której mowa w ust. 7, nie będzie miała zastosowania do umów sprzedaży już zawartych, które będą realizowane w oparciu o regulamin obowiązujący w dniu zawarcia takiej umowy.
- Informacja o planowanej zmianie Regulaminu zostanie, co najmniej na 7 dni przed wprowadzeniem zmian w życie, wysłana na adres e-mail Klienta.
- W przypadku gdy Klient nie sprzeciwi się planowanym zmianom do chwili wejścia ich w życie przyjmuje się, że akceptuje je.
- W przypadku braku akceptacji dla planowanych zmian Klient powinien wysłać informację o tym na adres e-mail Sprzedawcy wskazany w Regulaminie, co będzie skutkować rozwiązaniem właściwej umowy o świadczenie usług, o których mowa w Regulaminie, z chwilą wejścia w życie planowanych zmian.
Poniżej znajduje się Formularz odstąpienia od umowy, z którego konsument może, ale nie musi skorzystać.
Pobierz Oświadczenie o odstąpieniu od umowy